Kundsupport

Frakt och leverans

Frakt:

  • Vi använder oss utav PostNord och DHL:s spårbara tjänster. Fraktkostnad beräknas i kassan efter att du fyllt i din leveransadress. 
  • Fraktkostnaden beräknas av vikt och storlek på de artiklar som lagts till i varukorgen.
  • Fraktkostnad från 39 kr
  • Fri frakt vid köp över 2999 kr

PostNord:

  • Varubrev går att spåra och levereras till din brevlåda eller dörr inom 1-5 arbetsdagar. Varubrev ersätts ej vid förlust.
  • Paket (MyPack Collect) går att spåra och levereras till ditt närmsta ombud inom 1-3 arbetsdagar.

DHL:

  • Paket som skickas med DHL går att spåra och levereras till ditt närmsta DHL Service Point (ombud) inom 1-3 arbetsdagar.

Leverans:

  • Vi försöker alltid att skicka din försändelse inom 24-timmar från att vi har mottagit din order (helgfria vardagar). Läs mer i avsnittet "Fraktpolicy" för detaljerad information.
  • Beräknad leveranstid avser tiden från att din order är redo för överlämnande till valt fraktbolag.
  • Vi skickar alltid ut en leveransbekräftelse till din e-post när din försändelse är redo att skickas.
  • Du kan enkelt spåra din order via leveransbekräftelsen som skickats till din e-post.
  • Beställningar som innehåller förköpsprodukter skickas ut i sin helhet när alla beställda artiklar finns tillgängliga för leverans.
  • Vi reserverar oss för eventuella leveransförseningar som vi inte rår för.

Reklamation

  • Om din vara skulle vara skadad eller felaktig skall du reklamera inom 14 dagar från att du mottagit varan.
  • Vid alla typer av reklamationer ska Tcgstore:s kundservice kontaktas (info@tcgstore.se) innan någon vara returneras av Kunden.
  • Varor som returneras skall ALLTID skickas i originalförpackningen eller likadan förpackning för att klara transporten. Glöm inte att ange ditt ordernummer.
  • Tcgstore löser inte ut returnerade varor som medför några kostnader för Tcgstore (om varan t.ex. skickats mot postförskott).
  • Vi rekommenderar att du undersöker produkterna när du tar emot dem och att du anmäler eventuella skador på emballaget direkt till transportören eller utlämningsstället och antecknar skadorna på frakthandlingarna.
  • Retursedel erhålls vid godkänd retur/reklamation via e-post från Tcgstore.

Skapa reklamationsärende

Ångerrätt

  • Kunden har enligt Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) 14 dagars ångerrätt utan att ange något skäl. Meddelandet skickas till info@tcgstore.se. Returadress erhålls av Kund via e-post från Tcgstore.
  • Ångerrätten räknas från den dag då Kunden har mottagit varan. Ångerrätten innebär att Kunden får undersöka produkten men inte bryta försegling eller på något annat sätt öppna varan; om så sker förfaller rätten att ångra sig. Returnerad vara skall därför vara i obruten förpackning liksom i oanvänt och oskadat skick. Varor som är öppnade eller där plomberingen är borttagen ersätts inte.
  • Fraktkostnaden för att skicka tillbaks produkten till Tcgstore står Kunden för. Vid retur av del av order återbetalas leveranskostnaden inte. Om Kunden utövar sin ångerrätt betalar Tcgstore tillbaka vad Kunden har betalat senast inom 30 dagar från det att varan mottagits av Tcgstore. 
  • Notera också att du som kund har det ekonomiska ansvaret för att returen kommer fram till oss.
  • Var noga med att bifoga ert ordernummer med den returnerade försändelsen.

Skapa retur
Glöm ej att ange ditt ordernummer i meddelandet.

Återbetalning

Returprocessen tar vanligtvis upp till 14 dagar när du returnerar en vara eller order till oss.

  • Det tar vanligtvis 2-5 bankdagar innan din återbetalning syns på ditt konto. Beroende på betalningsmetod och bank kan det i vissa fall ta upp till 10 bankdagar.
  • Vid godkänd retur skickas retur samt återbetalnings avi till din angivna e-postadress.

Köpvillkor

Allmänt

  • Dessa allmänna villkor gäller mellan Tcgstore AB med organisationsnummer 559433-4012 och dig som gör en beställning från vår hemsida tcgstore.se. Villkoren gäller endast för dig som är konsument och som genomför din beställning och därmed köper en vara av oss via hemsidan.
  • Du som handlar som privatperson behöver vara över 16 år och inte stå under förmyndarskap.

Köpvillkor

  • Samtliga priser och avgifter anges alltid inklusive moms. Tcgstore reserverar sig för sig för eventuella prisändringar, slutförsäljningar och eventuella faktafel som kan finnas på tcgstore:s hemsida eller i tcgstore:s annonser. Vi reserverar oss även för att de produktbilder som visas på vår hemsida inte alltid stämmer överens med produkten/produktens skick.
  • Priser i ursprungsvalutan svenska kronor (SEK) inkl. moms är de gällande, avvikelse från detta villkor är giltig endast om båda parter har signerat särskilt avtal som reglerar detta.
  • Om du efter beställning ej erhåller en orderbekräftelse ber vi dig kontakta vår kundtjänst (info@tcgstore.se) för att bekräfta att din beställning mottagits.
  • Tcgstore reserverar sig även rätten att inte genomföra en beställning om exempelvis varan är slut i lager, fel uppgifter har lämnats.

Tillämplighet

  • Dessa köpevillkor är tillämpliga där svensk eller annan tillämplig lag inte föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt Distansavtalslagen som även innefattar skydd för säljföretaget.

Mer information härom finns på Konsumentverkets hemsida, www.kov.se.

Garantier

Äkthet

  • Vi samarbetar endast med betrodda och kända leverantörer som har varumärkeslicens.
  • Som en av Sveriges största hemsidor för hobby och samlarkort så garanterar vi god kvalitet och äkthet på alla produkter.

Garantier

  • Skulle en vara som du köpt på hemsidan vara defekt eller skadad, så skall vår kundservice kontaktas inom 14 dagar från att du mottagit din beställning.
  • Varan skall då vara i samma skick som när du mottog den och original försegling får ej vara bruten.

Prisgaranti

  • Skulle en vara du köpt inom 14 dagar få ett reducerat pris på vår hemsida, kan du nyttja vår prisgaranti.
  • Prisgarantin kan åberopas genom att inom tidsramen kontakta kundtjänst.
  • Har min beställning blivit bekräfta?

    • När du handlar på hemsidan skickas alltid en orderbekräftelse ut till din angivna e-post.
    • Om du efter beställning ej erhåller en orderbekräftelse ber vi dig kontakta vår kundtjänst för att bekräfta att din beställning mottagits.
  • När skickas min beställning?

    • Vi försöker alltid att skicka din försändelse inom 24-timmar efter att vi mottagit din beställning, men senast efter tre arbetsdagar.
    • Beställningar som innehåller förköpsprodukter skickas när alla beställda artiklar finns tillgängliga i lager.
  • Kan jag göra ändringar i min beställning?

    • Du kan genom att kontakta vår kundtjänst göra ändringar i din beställning fram till din beställning är färdigpackad och redo för distribution.
    • Om ändring av order genomförs skickas den ändrade beställningen i enlighet med för dagen gällande fraktpolicy.

Finner du inte svaren du söker? Kontakta då oss!

Vi svarar alltid inom 24-timmar helgfria vardagar.

Kontaktformulär